X

سردخانه ثابت و متحرک

09128173578 کارشناس فروش
سردخانه ثابت و متحرک

صنایع برودتی دی مارکت تولید کننده ی انواع سردخانه های صنعتی با به کارگیری از بهترین متریال ها و قطعات می باشند، که برای نگهداری و حفظ تازگی انواع محصولات لبنی، پروتئینی، میوه و تره بار، سبزیجات و... استفاده شده، که به دو صورت ثابت و متحرک تولید می شود، و دارای دو نوع زیر صفر و بالای صفر می باشند.

صنایع برودتی دی مارکت
صنایع برودتی دی مارکت

سردخانه ثابت و متحرک

راه اندازي سردخانه صنعتي

سردخانه های صنعتی عمولاً در دو نوع ثابت و متحرک طراحی و احداث می شوند. سردخانه ثابت و متحرک جهت ذخیره سازی مواد غذایی ها در انبارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این اتاقک ها به واسطه ی سرمایی که در داخل اتاقک ها ایجاد می کنید، تا بتوانید محصولات مختلف را برای مدت زمان های معین نگهداری کرده، و تازگی و کیفیت آن ها را حفظ کنید. معمولاً سردخانه ها به نحوی طراحی می شوند، که تنها توانایی ذخیره سازی یکی از انواع محصولات بالای صفر و زیر صفر را دارند، ولی برخی از محصولات قابلیت نگهداری هر دو نوع محصولات را در سالن های جدا دارند. مکانیزم این سردخانه صنعتی همانند یخچال می باشند، و موجب برودت هوا می شوند.
مکانیزم سردخانه، به صورت کلی از موتور، کمپرسور، کندانسور، ذخیرۀ ازت، شیر انبساط، اوپراتور، دمنده (فن) و لوله های ارتباطی تشکیل شده اند.

سردخانه ثابت

سردخانه کانکسی دست دوم

سردخانه ثابت در مدل های مختلف سردخانه میوه، سردخانه خرما، سردخانه گوشت، سردخانه بستنی جهت نگهداری از محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

سردخانه ی ثابت جزو کاربردی ترین نوع سردخانه های موجود در بازار می باشند. سردخانه ثابت زیر صفر در رستوران ها، هتل ها، قصابی ها، هایپر مارکت ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و... جهت نگهداری از انواع میوه ها، داروها، موادغذایی، لبنیات و پروتئین و گوشت مورد استفاده قرار می گیرند. از سردخانه های بالای صفر جهت نگهداری از انواع محصولات لبنی، میوه و تره بار و... مورد استفاده قرار می گیرند. از سردخانه ی اتاقی جهت ساخت سردخانه ی کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرند، و جهت نگهداری مواد غذایی در رستوران ها، مراکز توزیع، هتل ها و یا ذخیره میوه‌ در باغ‌ها کاربرد دارند. جهت ساخت این سردخانه ابتدا یک اتاق درون ساختمان به کمک ساندویچ پانل عایق کاری شده، و سپس تجهیزات سرمایشی درون آن نصب می‌ شوند. از دیگر ویژگی های سردخانه ی ثابت می توان به استحکام بدنه ای و ساختمانی بالا، قابلیت ساخت در تناژ های بالا، قابلیت اجرا و قرارگیری یونیت، جدا از بدنه و فضای اطراف سردخانه، قابلیت احداث طبقات داخلی سنگین جهت انبار داری مواد تناژ بالا اشاره کرد. در ادامه به توضیح سردخانه ثابت در دو نوع زیر صفر و بالای صفر می پردازیم.

سردخانه ثابت بالای صفر 

سردخانه ثابت بالای صفر

سردخانه ثابت بالای صفر قابلیت نگهداری محصولات مختلف را بین رنج دمایی 1 تا 4 درجه ی سانتی گراد دارند. و معمولاً در این سردخانه ها محصولات داخل سردخانه را در دمایی بالاتر از دمای انجماد آن نگهداری می کنند، تا مواد مختلف درون آن خنک مانده و خراب نشوند. این نوع از سردخانه ها می توانند محصولات را بین بازه ی زمانی یک تا 15 روز نگهداری کنند. از این سردخانه ها برای نگهداری محصولاتی از قبیل سبزیجات، میوه، صیفی جات، محصولات لبنی،  گل و گیاه، دارو استفاده می کنند.

سردخانه ثابت زیر صفر 

سردخانه ثابت بالای صفر

سردخانه ثابت زیر صفر (سردخانه انجماد) جهت نگهداری و منجمد کردن محصولات از قبیل گوشت منجمد، مرغ منجمد، ماهی منجمد، سبزیجات منجمد، صیفی جات و... در دمایی بین 12- تا 23- درجه ی سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرند.

سردخانه متحرک (کانکسی)

سردخانه صنعتی متحرک

زمانی که احتیاج به ساخت یک سردخانه کوچک یا متوسط داریم، ولی قصد راه اندازی آن را در یک فضای بزرگ داریم، سردخانه متحرک گزینه ی بسیار مناسبی می باشد. در سردخانه کانکسی به جای این که از دیوارهای اتاق استفاده کنیم، از کانکس یا سازه‌ های فلزی استفاده می‌کنیم، که برای نگهداری انواع گوشت، میوه، دارو و هر نوع ماده فاسد شدنی مورد استفاده قرار گرفته است. از سردخانه های کانکسی در صنایع پروتئینی، لبنی، میوه و دارویی استفاده می کنند. البته توجه داشته باشید، به آنکه شرایط نگهداری هر کدام از این محصولات با یکدیگر متفاوت است، نحوه ساخت سردخانه نیز در آن‌ ها متفاوت خواهد بود.

دمای مطلوب سردخانه های کانکسی با توجه به نوع محصولی که در آن نگهداری می‌ شود، بستگی دارد. مثلاً جهت نگهداری گوشت به دمای زیر صفری احتیاج است، در صورتی که برخی میوه‌ ها دمای 3 تا 5 درجه بالای صفر مطلوب خواهد بود.

سردخانه متحرک دارای قفسه برای قرار دادن مواد غذایی نیز می باشد. از دیگر ویژگی های قابل توجه این محصول می توان به قابلیت آسان حمل و نقل نیز آسان نیز اشاره کرد. کف این محصول کاملا صاف است و ارتعاش و لرزش در سردخانه تولید صنایع دی مارکت به صفر رسیده است. از ویژگی های این محصول می توانیم به نگهداری کم هزینه و راحت، کمپرسور پرقدرت، حمل و نقل ساده، سیستم کنترل دما، درب عایق بندی شده، و عدم ارتعاش در هنگام کار اشاره کرد. 

مشخصات فنی سردخانه کانکسی 

مشخصات فنی سردخانه کانکسی

عایق بندی به کار گرفته شده، در طراحی بدنه ی سردخانه ها از نوع تزریق فوم پلی یورتان می باشد، و جنس بدنه ی آن از نوع ساندویچ پانل می باشد، که دارای ضخامتی بین 5 الی 15 سانتی متر می باشد. درب های سردخانه کانکسی هم می توان به صورت کشویی و یا لولایی طراحی و تولید کرد. کمپرسور به کار رفته در این سردخانه از نوع دانفوس و یا بیتزر می باشد.

تجهیزات اصلی مورد استفاده در ساخت سردخانه 

  • کاربرد کمپرسور: افزایش فشار مبرد 

  • کاربرد کندانسور: انتقال گرمای مبرد به محیط بیرون

  • دستگاه انبساط: وظیفه ی ایجاد افت فشار در مبرد 

  • اواپراتور: وظیفه انتقال گرمای محیط سردخانه به مبرد 

  • دستگاه‌ های کنترلی و ایمنی مانند فیلترها، شیرهای سرویس و اطمینان و تابلو برق و…

  • زمین

محوطه سازی

باید تمام مشخصات زمین مد نظر برای ساخت و احداث سردخانه مانند مساحت و قیمت آن در طرح توجیهی اشاره شود. آدرس زمین و منطقه ی جغرافیایی زمین از دیگر مواردی می باشند، که می توان به آن اشاره کرد.

مدت زمان لازم و هزینه ی مورد نیاز برای محوطه سازی است. محوطه سازی شامل خاکبرداری، تسطیح، دیوارکشی و حصارکشی، راهسازی و ایجاد فضای سبز می باشد.

  • تجهیزات

تجهیزاتی که برای احداث سردخانه به آن احتیاج داریم، شامل تجهیزات فنی، اداری و حمل و نقل تقسیم بندی می شوند. تجهیزات فنی شامل تجهیزاتی نظیر کندانسور ، کمپرسور و مخازن هستند. تجهیزات اداری شامل میز و صندلی، کامپیوتر و لوازم آشپزخانه است. البته تجهیزات دیگری مانند وانت بار، لیفتراک و کامیون نیز برای سردخانه لازم هستند، که اطلاعات مربوط به نوع، مدل و قیمت آن ها را باید در طرح توجیهی بنویسید.

  • اطلاعات مالی

اطلاعات مالی از بخش های بسیار مهم طرح کسب و کار است، که حتماً باید وارد آن شود. اطلاعات مالی طرح کسب و کار شامل موارد بسیار مهمی از جمله سرمایه در گردش، سود، هزینه، دوره بازگشت سرمایه و بازدهی سرمایه گذاری است. توجیه پذیری طرح اقتصادی شما در قسمت اطلاعات مالی طرح مشخص می شود.

اجزای سردخانه ثابت و متحرک

  • کمپرسور

کمپرسور وظیفه متراکم کردن گاز را دارد. این وسیله یکی از ضروری ترین تجهیزات سردخانه می باشد. کمپرسور ها در دو نوع اسکرال و اسکرو است. کمپرسور اسکرال قادر است حجم بیشتری از گاز ها فشرده می کند.

  • کندانسور سردخانه

کندانسور وظیفه تبدیل گاز مبرد به گاز مایع را دارد در نتیجه باعث خنک شدن گاز حاصل از عبور  کمپرسور می شود.

  • اواپراتور سردخانه 

اواپراتور وظیفه خنک کردن داخل کابین سردخانه را بر عهده دارد. این سیستم دارای یونیت اوپراتور و یونیت کندانسور را دارد.کمپرسور و یونیت کندانسور در فضای خارجی سردخانه قرار گرفته است. گاز فریون در که در سردخانه در جریان می باشد سبب سرد شدن محیط داخلی سردخانه می شود.

قیمت سردخانه ثابت و متحرک

قیمت سردخانه ثابت و متحرک

قیمت سردخانه با توجه نوع، ابعاد، و کمپرسور مصرفی متفاوت است. از دیگر ویژگی هایی که بر قیمت این محصول تاثیر گذارند، می توان نوع بدنه، تک مداره یا دو مداره بودن محصول، نوع کندانسور و اوپراتور را نام برد.

صنایع برودتی دی مارکت  تولید کننده و عرضه کننده انواع سردخانه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. همچنین با تماس با کارشناسان صنایع برودتی دی مارکت می توانید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت و همچنین ویژگی های دیگر این محصول کسب کنید. تمامی محصولات مجموعه ما از طریق باربری به سراسر کشور ارسال می گردد.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید