X

سردخانه گوشت و پروتئین

09128173578 کارشناس فروش
سردخانه گوشت و پروتئین
تمامی مواد غذایی چون گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و دیگر فرارده های پروتئینی برای ماندگاری در طولانی مدت نیاز به مکانی دارد تا در بهترین شرایط از آن نگهداری شود و مانع از فاسد شدن آنها گردد بنابراین سردخانه گوشت و پروئین در این مواقع لازم و ضروریست.
صنایع برودتی دی مارکت
صنایع برودتی دی مارکت

سردخانه گوشت و پروتئین امکان نگهداری در شرایط خاص را فراهم میکند به صورت که قابلیت تنظیم دما از منفی 20 درجه تا مثبت 8 درجه را دارد بنابراین سردخانه گوشت به دو صورت سردخانه  زیر  صفر و سردخانه بالای صفر است. اگر می خواهید محصولاتی تا حد امکان تازه، خوشمزه و ایمن باشند، درک روش های صحیح نگهداری گوشت، چه منجمد یا سرد، مهم است. باکتری های مضر در گوشت خام از لحظه ذبح حیوان شروع به رشد می کنند و ذخیره سازی را به فرآیندی فوق العاده حساس تبدیل می کند. اگر می خواهید یا نیاز دارید که عمر گوشت خود را تا زمانی که ممکن است طولانی کنید، بسیار مهم است که از روش های صحیح نگهداری ایمن پیروی کنید.
از دمای بهینه نگهداری برای گوشت سرد و منجمد گرفته تا مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های نگهداری آن، این راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از گوشت خود ببرید در نتیجه استفاده از سردخانه گوشت مرغ بهترین گزینه برای این کار است که به صورت سردخانه ثابت و متحرک تولید و به فروش می رسد.

سردخانه گوشت و پروتئین

سردخانه گوشت و مرغ

مواد غذایی و پروتئینی همچون گوشت قرمز ، گوشت مرغ و ماهی و محصولات دریایی و …. با توجه به مصرف بالا باید قبل از مصرف تحت شرایط خاصی نگهداری می شوند برقراری دمای مناسب و رطوبت کافی از لازمه سالم ماندن مواد غذای در حین انبار کردن آنها می باشد ایجاد شرایط ایده آل برای نگهداری از مواد پروتئینی علاوه بر حفظ سلامت و کیفیت باعث افزایش ماندگاری آنها نیز می شود یکی از پرکاربردترین روشهای ذخیره و انبار مواد غذایی استفاده از سردخانه صنعتی می باشد.

انواع سردخانه گوشت و پروتئین

قیمت سردخانه گوشت و پروتئین

طیف وسیعی از مواد پروتئینی چون مرغ، ماهی، گوشت قرمز، تخم مرغ و... که هر کدام دمای خاصی دارند در ادامه جدول دمای استاندارد انواع سردخانه آورده شده است.گوشت به صورت منجمد نگهداری میشود به همین سبب سردخانه گوشت زیر صفر است در صورتی که دیگر مواد غذایی پروتئینی چون مرغ و تخم مرغ در سردخانه بالای صفر نگهداری می شوند.

سردخانه زیر صفر: گوشت اغلب به صورت لاشه درسته، نیم لاشه، ربع لاشه، تکه شده، بی استخوان منجمد می شود.برای این کار، گوشت داخل سردخانه زیر صفر در دمای حداقل 35- درجه سلسیوس و سرعت گردش هوای 3.5 متر در ثانیه منجمد می شود.

دمای سردخانه گوشت

اجاره سردخانه گوشت

دمای مناسب مهم ترین نکته برای حفظ کیفیت مواد غذایی می باشد و این نکته در نگهداری گوشت از اهمیت بشتری برخوردار است زیرا گوشت قرمز به بلافاصله پس از کشتار از درجه حرارت بالایی برخوردار است به همین دلیل به سرعت فاسد می شود و برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از سردخانه با فرایند اصولی سردسازی گوشت لازم و ضروریست.به صورتیکه در مدت ده ساعت پس از کشتار دمای عمق گوشت به کمتر از 10+ درجه سلسیوس برسد. در غیر این صورت به بافت گوشت آسیب می رسد و طعم و مزه آن عوض می شود.به همین دلیل قبل از ورود گوشت قرمز به سردخانه ابتدا باید وارد اتاق پیش سرد کن شود.

پیش سرد کن گوشت تازه

سرد کردن گوشت گرم بلافاصله پس از مشتار و تامین رطوبت نسبی 95-85 درصد برای جلوگیری از کاهش وزن گوشت بسیار مهم است.سرد کردن لاشه‌ها در سالن پیش سرد کن با دمای نزدیک صفر درجه سلسیوس به مدت حداقل 24 ساعت انجام می‌شود.

نوع گوشت دمای نگه داری در سردخانه زیر صفر دمای نگه داری در سردخانه بالای صفر رطوبت در سردخانه زیر صفر رطوبت در سردخانه بالای صفر مدت نگه داری به روز در حالت منجمد مدت نگه داری به روز در حالت بالای صفر
لاشه گاو و گامیش 18- صفر الی 7 درجه 90-95 88-92 360 5 روز
گوشت گاومیش یا گاو قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 90-95 88-92 360 5 الی 10 روز
لاشه درسته گوسفند و بز 18- صفر الی 7 درجه 90-95 85-95 270 3 روز
گوشت گوسفند و بز قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 90-95 85-95 270 5 الی 7 روز
لاشه درسته مرغان خانگی 18- صفر الی 4 درجه 85-90 85-90 360 2 الی 7 روز
گوشت مرغ قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 85-90 85-90 270 3 روز

سردخانه تخم مرغ بالای صفر

برای نگهداری مایع تخم مرغ درون سردخانه تخم مرغ باید آن را در دمای 60 درجه سلسیوس برای 3.5 دقیقه پاستوریزه کرد.

یادآوری1- بسته به هدف فراوری، به مایع تخم مرغ می‌توان 12-2 درصد شکر و یا نمک خوراکی افزوده و به ترتیب در 67 و 64 درجه سلسیوس به مدت 3.5 دقیقه پاستوریزه کرد.

نام ماده خوراکی دما ( به درجه سلسیوس) مدت نگهداری
تخم مرغ با پوسته 6- تا 1/7 90
تخم مرغ با پوسته 4 تا 10 21
تخم مرغ با پوسته صفر تا 4 30

سردخانه مرغ بالای صفر 

یخچال سردخانه گوشت

نام ماده خوراکی دما ( به درجه سلسیوس) مدت نگهداری
لاشه درسته مرغان خانگی صفر تا 4 2
لاشه درسته مرغان خانگی صفر تا 4 3
لاشه درسته مرغان خانگی صفر تا 4 7
قطعه های گوشت مرغان خانگی صفر تا 4 3

 سردخانه ماهی بالای صفر 

نام ماده خوراکی  دما ( به درجه سلسیوس )  مدت نگهداری 
ماهی درسته صفر تا 2 گرم آبی 7سرد آبی 3
ماهی درسته صفر تا 4 3
ماهی درسته دودی صفر تا 4 150
ماهی درسته نمک سود 5 تا 10 300
ماهی شکم خالی ، فیله یا استیک صفر تا 4 3

سردخانه زیر صفر و بالای صفر 

دمای سردخانه گوشت

ماهی و مرغ پس از کشتار به صورت بهداشتی بدون چربی و با آب باید خنک شوند تا بلافاصله در دمای منفی 30 درجه سلسیوس نگهداری شوند.روش سردسازی مرغ به صورت غوطه وری و ماهی به روش تماسی، غوطه وری و دمنده هوایی، به صورت پیوسته یا ناپیوسته منجمد می گردد.

روش تماسی:از روش تماسی صفحه‌ای عمودی بیشتر برای یخ زدن توده ماهی درسته تا 40 کیلوگرم و از روش تماسی صفحه‌ای افقی برای یخ زدن بسته‌های پهن ماهی با ضخامت حدود 5 سانتی متر و با شکل و اندازه ناهمگون بهره گرفته می‌شود.

روش غوطه وری:روش غوطه وری در ماده سرمازا برای یخ زدن ماهی تن و دیگر ماهیان بزرگ با بهره گیری از آب نمک سرد شده انجام می‌گیرد.

روش هوایی: روش غوطه وری برای سرعت بخشیدن در فرایند انجماد به صورت تک به تک فراورده‌هایی مانند فیله و استیک ماهی از ماده سرمازای ازت و دی اکساید کربن به صورت مه پاشی بهره گرفته می‌شود.

بررسی ویژگی ها در سردخانه گوشت

سردخانه گوشت تهران

  • دارای تابلو برق وارداتی مجهز به نمایشگر های و گیت های کنترل کننده
  • کارکرد با برق ۳ فاز 
  • کمپرسور با سفارش کاربر از نوع دانفوس، تکامسه و بیتزر
  • بدنه با سفارش کاربر از جنس ساندویچ پانل با ضخامت ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر 
  • دارای درب کشویی عایق بندی شده
  • مجهز به سیستم برودتی فریونی
  • دارای گارانتی طلایی و خدمات پس از فروش معتبر 

بررسی قیمت سردخانه گوشت و مرغ

سردخانه گوشت بالای صفر

 قیمت سردخانه های صنعتی  به خصوص سردخانه گوشت  با توجه به قطعات و سیستم های بکار رفته در آن تعیین می شود. به طوری کلی نوع کندانسور، کیفیت و جنس بدنه، نوع تابلو برق، تجهیزات کنترلی، جنس درب، اندازه و ابعاد، تناژ، نوع برق مصرفی و موارد دیگر دخیل در تعیین قیمت سردخانه است. برای کسب اطلاع دقیق از قیمت آن با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید