X

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

09128173578 کارشناس فروش خانم دودانگه
سردخانه زیر صفر و بالای صفر

سردخانه های صنایع برودتی دی مارکت دارای انواع مختلفی بوده که یکی از آنها سردخانه زیر صفر و بالای صفر در جه می باشد که در ابعاد سفارشی شما تولید می شود.

صنایع برودتی دی مارکت
صنایع برودتی دی مارکت

 

سردخانه زیر صفر درجه و بالای صفر درجه همچون سردخانه ثابت و متحرک یکی از اصلی ترین انواع سردخانه صنعتی می باشند و از جمله یکی از امکانات بسیار مهم خصوصا در صنایع تولید مواد غذایی بوده که برای نگهداری انواع مواد غذایی و مواد فاسد شدنی چون مواد شیمیایی، دارویی، گل های زینتی، انواع مواد غذایی، سبزیجات، میوه جات، انواع مواد پروتئینی و... مورد استفاده قرار می گیرد . 

سردخانه زیر صفر درجه 

سردخانه زیر صفر اغلب برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد که برای فاسد نشدن نیاز به دمایی پایین تر از صفر درجه و به صورت منجمد نگهداری شوند . البته که می توان انواع محصولات را در آن نگهداری  کرد از جمله انواع مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی، میگو، انواع بستنی، انواع سبزیجات و انواع میوه جات، انواع داروها و... را در آن نگهداری کرد . دمای کار کرد این دستگاه در محدوده ی منفی 18 درجه سانتی گرد تا منفی 25 درجه سانتی گراد می باشد و تمامی محصولات را به صورت یخ زده و منجمد نگهداری می کند به این سردخانه زیر صفر، سردخانه انجماد یا سردخانه بلند مدت می گویند زیرا قادر است محصولات غذایی را تا مدت زمان طولانی و ماه ها نگهداری کند و از هر گونه فاسد شدن، ترشیدگی، گندیدگی آن ها حفظ کند . 

انواع سردخانه زیر صفر 

  • سردخانه‌‌های زیر صفر متحرک 
  • سردخانه‌های زیر صفر کانکسی
  • سردخانه‌‌های زیر صفر اتاقی 

مشخصان فنی سردخانه زیر صفر درجه


سردخانه بالای صفر درجه 

سردخانه بالای صفر درجه که به سردخانه کوتاه مدت نیز معروف است قادر است انواع محصولات را به موقت نگهداری کند دمای این سردخانه همان طور که از نامش پیداست بالاتر از صفر درجه بوده و اغلب دمای کارکرد آن در محدوده مثبت 1 درجه تا مثبت 5 درجه می باشد و قادر است مواد غذایی و شیمیایی را به طور موقت و حداکثر تا دو هفته نگهداری کند لازم به ذکر است این سردخانه فقط قادر است تا محصولات را تا دو هفته نگهداری کندو این زمان باید از 15 روز بیشتر شود زیرا پس از گذشت این زمان محصولات ممکن است دچار ترشیدگی و گندیدگی و فاسد شدن شوند. این سردخانه اغلب برای نگهداری انواع گل و گیاهان زینتی، انواع میوه جات، انواع صیفی جات و مواد دارویی مناسب می باشد.

انواع سردخانه بالای صفر درجه 

  • سردخانه ثابت بالای صفر 

  • سردخانه کانکسی بالای صفر 

  • سردخانه بالای صفر متحرک 

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

سردخانه بالای صفر آمونیاکی

سردخانه بالای صفر آمونیاکی اغلب دارای متراژ بالایی هستند و برای نگهداری محصولات دارای حجم بالای 2500 تن مورد استفاده قرار می گیرد. در این سردخانه برای سرد کردن فضای داخل سردخانه از گاز آمونیاک استفاده می شود که البته از نظر بهداشتی و سلامت بسیار برای سلامتی خطرناک می باشد و دارای احمتا خفگی می باشد.

سردخانه بالای صفر فریون

سردخانه بالای صفر فریونی نیز یکی دیگر از سردخانه های بالای صفر است که اغلب برای نگهداری انواع محصولات می توان از آین سردخانه بهره برد. این سردخانه با استفاده از گاز فریونی کار کرده و و دارای ابعاد نسبتا کوچکی می باشد. این گاز بر خلاف گاز آمونیاکی بی خطر و بی بو می باشد. 


تفاوت سردخانه زیر صفر درجه و بالای صفر درجه 

  1. تفاوت اول در کمپرسور های این سردخانه ها می باشد . کمپرسور سردخانه زیر صفر دارای قدرت و ظرفیت کمتری نسبت به سردخانه ی بالای صفر دارد.

  2. اختلاف در فاصله بین فین‌های کویل اواپراتور وجود دارد یکی دیگر از این تفاوت ها است  و دلیل این اختلاف مربوط به کاهش دمای سردخانه و عدم تشکیل برفک بر روی سطح اپراتور می‌باشد. همچنین فاصله این فین‌ها در سردخانه بالای صفر کمی بیشتر از سردخانه زیر صفر می باشد

  3. اندازه و سایز سوزن اکسپنشن ولو در سردخانه‌های زیر صفر کوتاه تر و کمتر از انواع بالای صفر می باشد  
  4. بیشترین کاربرد سردخانه زیر صفر نگهداری انواع مواد پروتئینی چون گوشت، مرغ و ماهی است در صورتی که عمده کاربرد سردخانه بالای صفر برای نگهداری انواع میوه، دارو و لبنیات می باشد 
  5.  از تفاوت ها فاحش این دو سردخانه نیز تفاوت دمایی آن ها می باشد که سردخانه‌های زیر صفر دارای دما  در بازه دمایی 12-تا 23- درجه سانتی گراد می‌باشند و نوع سردخانه بالای صفر دارای بازه دمایی بین 1+ تا 4+ درجه سانتی گراد می باشد.

قیمت سردخانه زیر صفر

قطعات بکار رفته در سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه 

  • کندانسور

  • مخازن

  • اتصالات و تابلو برق

  • شیرآلات و لوازم کنترلی

  • کمپرسور

قیمت سردخانه زیر صفر و بالای صفر 

قیمت سردخانه زیر صفر و قیمت سردخانه بالای صفر به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله ابعاد و قطعات بکار رفته در آنها قطعا هر چه ابعاد سردخانه افزایش یابد قیمت آن نیز افزایش می یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سردخانه و مشخصات فنی با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید. 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید